zondag 6 maart 2011

Ambassadeur Bas van de Goor Foundation

Ik heb Diabetes, maar dat wisten de meesten van jullie al.

Het vergt veel zelfdiscipline om je suikerspiegel goed te houden, maar dankzij mijn sport is dit veel makkelijker om te goed onder controle te houden. Door sporten voel ik me beter en het heeft een positief effect op mijn suikerspiegel. Ik train 8 keer per week maar dankzij goede regulatie en door mijn tijd te nemen om te meten, suikers in te nemen en eventueel insuline bij te spuiten remt mijn Diabetes mij totaal niet in bij wat ik het liefste doe: Basketballen.

Ik heb een manier gevonden om alles goed onder controle te houden, maar er zijn mensen met Diabetes die hier moeite mee hebben. Daarom heb ik besloten om mensen te helpen door ambassadeur te worden van het Bas van de Goor Foundation. Op deze manier kan ik als voorbeeld dienen voor anderen die moeite hebben met het controleren van hun suikerspiegel. Sport kan hierbij ontzettend helpen. Een hogere kwaliteit van leven voor mensen met diabetes door sport. Dat is de missie van de Bas van de Goor Foundation.

Bekijk HIER mijn profiel op de pagina van het Foundation.

27 Mei komt de 'Sportief met Diabetes Tour' naar Groningen en ik zal er ook bij zijn. Dus heb jij Diabetes Type 1 of ken jij iemand die het heeft? Geef je dan op voor dit informatieve sportevenement in Martiniplaza.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten